Odla med TTS

Senaste TTS-inslag i Tyresö Närradio 25/9

Eva Tollefors Burkhard intervjuas av Lena Hjelmérus: Funderar du på pyralider, egen jordtillverkning och gödning? Eller önskar du inspiration om rum i trädgården? Tyresö Trädgårdssällskap presenterar här sitt höstprogram och hur föreningen arbetar för att erbjuda ett intressant år i odlandets tecken.

Klicka här för att lyssna:

"Odla med TTS" i Tyresö Närradio

Vår medlem Lena Hjelmérus är programledare i Tyresö Närradio och gör återkommande inslag där under vinjetten "Odla med TTS".

Det är typ halvtimmes långa inslag där Lena inter-vjuar tyresöbor (TTS-medlemmar!) om deras trädgårdspassion. Ett program sänds i en slinga flera gånger om dygnet under några veckor.

Lyssna  på 91,4 MHz eller via denna webbsida där det finns en kort intro till programmen - med länk för att lyssna.

Där finns också en klickbar lista på tidigare program i serien, som du kan lyssna på när du vill.

Tidigare inslag i "Odla med TTS"

Om du vill ta del av tidigare sända program i serien Odla med TTS, så kan du välja och vraka här.

Historik

Dessutom finns ett inslag från Tyresöfestivalen i september 2019, med en bejublad intervju med Mats Svennebring (styrelseledamot i TTS):

Ladda ner hela inslaget här: Intervjun med Mats ligger på 59:19 – 72:00

TTS-inslag i Tyresö Närradio 15/8-5/9

Eva Tollefors Burkhard intervjuas av Lena Hjelmérus:
Med växter från Svenskby-borna i Ukraina

Lyssna här: